torsdag 11 februari 2010

Ordinary people...ordinary day....

Mitt kontor...
Klockan är 06:35 och vi är på väg till jobbet...

Ute i skogen med hundarna varje lunch.....


Dom gillar att kuta efter skoterspåren, häromdan lyfte en järpe när Uma plöjde in i skogen...

Fy fan va mycke blåveckor det är nu!Åhhhh vill vara lite ledig! Känns som vi är inrutade just nu och det gillar jag inte....vill ha lite oregelbundenhet....bli lite överraskad ibland...på ett bra sätt då alltså. Nästa vecka blir det två parningar för Frej's del....spännande.
Det blir alltså 3 st Frej-kullar på kort tid om allt går vägen.
Först var ju Kennel Silver Hunt's här med J SVCH NORDV-08 KBHV-09 C.I.E. Silver Hunt's Demeter "Agnes". Detta är en på pappret mycket bra kombination som vi tror och hoppas mycket på.Valpar ur denna kull kommer ha stora förutsättningar både jaktligt sett och med underbart temperament.Då både Frej och Agnes är mycket korrekta exteriört borde det finnas goda förutsättningar även för utställning.
Nästa vecka så kommer Kennel Metsätien från mellersta Finland hit med sin Metsätien Krisse "Ira". Jaktligt sett är detta mycket bra då Ira dels är meriterad på jaktprov och kommer från finlands Jaktstarkaste linjer, med många meriterade hundar. Ira är en lite mindre tik, och är sparsamt visad på utställning, men har blivit bedömd som excellent och har mycket fina proportioner.
Nästa helg så kommer Kennel Ma'Dawill's hit med sin J Wayfarer's Dame Ma' Dawill"Stella", vars pappa är den fantastiske Classic Dream's Impact som va ett av de allra första långhåriga Weimaranerna att gå till pris på Skogsprov."Stella " är en vacker långhårig tik med flera BIR och Cacib på utställning, hon är även en av få Weimaraner som tagit ett 1:a pris i ÖKL på skogsprov.
Denna kombination blir unik eftersom båda föräldrarna har tagit första priser på skogsprov, vilket är mycket ovanligt bland Weimaraner.
Vi tror väldigt mycket på alla dessa kombinationer, så nu hoppas vi att det blir många härliga valpar! Det ska bli så spännande att följa dem alla!
Samtliga dessa kombinationer kommer att ha jaktprovsmeriterade mor och farföräldrar (förutom Frej's mamma Sasha som kom från Tasmanien som vuxen).
Nä, nu har jag nog skrutit klart för ikväll...det va ju inte alls hundavel jag skulle skriva om ..men jag halkade in på det iallafall....jaja...Nu ska tv:n få mitt totala fokus!

1 kommentar:

Toffs sa...

Tack tack för inbjudan.. Jag är dock egentligen lite mer into moderna böcker, men vill du läsa moderna böcker som går i "Neovictorian" stil så rekommenderar jag The Crimson Petal and the White av Michel Faber, eller Fingersmith av Sarah Waters.. Fantastiska och underhållande böcker, tegelstenar visserligen men ändå mycket trevliga. Har bara läst Northanger Abbey av Jane Austen och det är gissningsvis även den enda jag kommer läsa. Tack BBC för sextimmarsgodiset dock.. =) Men kommer jag på andra tankar så lovar jag att göra ett besök i Skellefte så får vi ha bokseans.. =D