måndag 8 februari 2010

Nya naglar igen...!(hehe...)

Ja då har jag varit hos min nagelfixare Sofie igen då! Det är en trevlig avkoppling att bara sitta där nån timme och surra om ditt och datt medan man får fina fingrar. Det är lite beroendeframkallande faktiskt...riktigt roligt är det att ha fina fräscha händer. Jag har aldrig brytt mig särskilt mycket om mina händer förut....och när man jobbade i stall va det omöjligt att se fräsch ut, alltid skit under naglarna, småsår på händerna och långa naglar smällde av direkt bara man tittade på en sele! Dessutom har jag alltid varit nagelbitare...ja jag vet.Det är en mycket snuskig ovana...men jag tänkte inte ens på att jag hade fingrarna i munnen förrän jag redan bitit av tre naglar(och då kunde jag ju lika gärna bita av de andra me när det ändå va förstört!) Nu har det nästan blivit något av en kvällsritual för mig att plocka fram min fina nagelolja från scratch nails (nailfood heter den...)och smörja in nagelbanden...den luktar gudomligt dessutom!Sover mycket bättre när jag har den på! Och visst kostar det pengar...men det finns betydligt mer onödiga saker att lägga pengar på....en del springer ju på krogen var och varannan helg och vad kostar inte det? Så länge jag tycker att det är värt pengarna som jag själv tjänar ihop och blir glad av att få vara fin om händerna, då tänker jag fortsätta! =) Nu ska jag gå och mata min hungriga lilla hund Uma ,för hon har varit in i vardagsrummet flera varv nu och lagt tassarna i mitt knä...det betyder på "Uma-språk" : "Jag vill ha mat NU!" , "Skynda dig dåå , jag svälter faktiskt här!", " Jag dööör om du inte kommer NUUU!", " Matteeee, koooom!!!"...bäst jag går alltså....

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha, samma språk som syrran Tilja alltså, hon kommer smygandes o lägger huvudet i knät på en...reagerar man inte då så kommer hela hunden...

Å mat, de e hennes liv de se ;-)

Snygga naglar förresten, har just sabbat åtta nyligen o fler är på G.., siktar på nagelsalongen vid nästa löning eller nåt!!

Kram, kram
Katarina