tisdag 9 februari 2010

En vanlig sketen tisdag..och inte ids jag laga middag heller!

Jag har just varit ute på en kvällsprommis med mina rara jyckar...skönt väder! Friskt men inte kallt, bara -8 och ingen blåst...några små vita flingor singlade också ner. Däremot va det dumt av mig att köpa såna där blinkmojänger att hänga i halsbanden på dem. Dom blinkar växelvis rött och blått i hysteriskt tempo...så det annars så mörka skoterspåret förvandlas till ett raveparty med epilepsi...om ni kan tänka er det precis när polisbilarna susar in och man bara ser ljusen genom speed-dimmorna....eller nåt åt det hållet....nu dansar det blåröda prickar framför ögonen på mig minst en kvart efter vi kommit in...
Ja och jag borde ha tagit fram nåt ur frysen imorse...nu har vi inget att laga middag av..det va samma sak igår....ingen lagad middag på kvällen betyder även "ingen matlåda" till lunch dan därpå....finns inte direkt så många lunchställen i Boliden där vi jobbar och vi har provat det mesta rätt många varv under de två år vi jobbat där....suck!Så helst ska man alltså ha matlåda med sig...blir ju liksom billigast i längden också....(usch va trist det där lät, det sista....)
Jag har ätit fil till middag.....och te och äpple....mannen har ätit fil och macka..."Praise the Lord för A-fil"! vad skulle man göra utan det...det är så bra..och slött....
Nä...nu ska jag slappa en stund till...verkar inte som att jag gör annat under vintermånaderna...borde ta en tur på löpbandet för nu är det inte många spår kvar av förkylningen som härjat min kropp sen nyår...bäst att vänta en två tre fyra dar till så man helt säkert är frisk...ja för eh man vill ju inte få sån där hjärtmuskelinflammation...nä just det...

Inga kommentarer: