lördag 27 februari 2010

Lördags-mys-antipasto-á-la-Italia

Mumsig Antipasto(jaja, försöker bara göra mig till...det heter tapas på spanska, men jag har ju mestadels italienska råvaror idag å då måste det heta antipasto) till middag idag!Vitlöksmarienrade hela stora oliver,parmaskinka,tomatsalami, parmesanost(äkta!)Brieost,mozzarella och cocktailtomater..ja åsså rött vin såklart! ¨Sådärja" då va vi rustade inför melodifestivalen då! Har bokreat mig lite idag...på Ica Maxi...har inte kommit mig iväg på stan idag på grund av genomgång av Skellefteås alla bilhandlare...suck! Så jag köpte Per Morbergs kokbok för 99kr och Herman Lindqvists "Madame de Pompadour", älskar historiska biografier! Och Per Morberg är min matlagningsidol! Folk är så jäkla löjliga när de klagar på hygienen i programmet....de skulle bara veta vilket snusk som pågår med mat och hygien på de flesta av landets matställen...moahahahaha!Vad tror folk egentligen? Nåja....måste köpa mer böcker....det suger i boktarmen....några förslag? Och förslag på "inne-deckare " undanbedes vänligen men bestämt!Ha en trevlig lördagskväll!

1 kommentar:

Toffs sa...

åh, boktips...som sagt, prova Sarah Waters, det är INTE trivseldeckare. (för jag avskyr deckare som bokgenre, sånt ska man antingen lyssna på eller se på tv...)