onsdag 14 maj 2008

Åååhh så klantigt!

Jag har klantat mig! Igen! Igår va det då dags för mig att prova springa med pulsklockan för att få reda på maxpuls och förbränning och allt sånt där som en bra pulsklocka kan göra för en! Men när Magnus kom hem hade han så hade hans skavsår från i helgen gått upp och han hade riktigt ont i fötterna, inte en chans att han hade fått på sig löparskorna! Jag beslutade mig för att fara själv och ta Frej med mig. Detta är en stor tallskog på platt sandig mark, man ser flera hundra meter i den, så den är perfekt för Frej att springa av sig i. Och eftersom det inte är ett eljusspår utan någon form av naturstig är det väldigt lite folk som brukar vara där. Allt gick utmärkt de första 8 kilometrarna! Men så ser jag mellan träden att det går folk ca 150 meter framför oss i spåret, jag kopplar Frej , för det finns rätt många som blir sura och börjar gapa och skrika om det kommer en lös hund, trots att hunden inte gör så mycket väsen av sig. Jag hade ingen lust att bråka me nån idag. Jag hade ett sånt där mjukt och smidigt jaktkoppel i fickan som jag tog på Frej. Han blir heltaggad av att få springa i koppel och vi springer kanske lite fortare än va jag klarar av, är rätt mör i benen efter 8km. Jag trampar snett på en rot, med hela kroppstyngden, sen flyger jag efter frej eftersom jag fortfarande håller i kopplet. Ajajaj! Stukad fot. 2km kvar att gå till bilen. telefonen i bilen. Bara att börja gå. Gör så ont att tårarna börjar rinna. När jag kommer fram till bilen är foten så domnad att jag bedömmer att jag kan köra hem utan att det gör alltför ont. Men på kvällen svullnar foten upp ordentligt och det dunkar i den. Vi åker till Magnus mamma så hon får lägga lite stöd runt foten. Sen va det bara att försöka sova med foten i högläge. Och nu e det morgon. Jag ska ringa till vårdcentralen och höra efter vad som e smartast att göra med en sån här fot. Låsa in ägaren till foten möjligtvis så hon inte hittar på massa stolliga grejer, som tex att fara ut och springa....eller ta långpromenader med hundarna. Som tur är har vi kanske 150 meter till en liten skog , tänker linka dit me Uma och Frej så dom får göra sina toalettbestyr där. Och härja runt...eller va dom nu har tänkt göra.... Nä nu ska jag ta en kopp the och börja med skolarbetet för idag....

1 kommentar:

Andreas sa...

Ajajajaj... Det såg inte skönt ut! Krya på dig!