tisdag 22 april 2008

Joggingtajm...

Puhh! Igår snördes löparskorna på för första gången den här säsongen. Bilden ovan är tagen ca 20 minuter efter avslutad runda, ser ni att jag fortfarande är knallröd i ansiktet?Jag tycker om att springa, gärna långt också. Men idag nöjde vi oss med en 8km. Kan säga att det räckte mer än väl. Vid två kilometer kvar brände det i vaderna och låren av mjölksyra. Men jag körde på ända in i mål. Träningsvärk får man iallafall, hur man än gör efter säsongens första gång. Lika bra att få en rejäl en med en gång så är det ur världen sen. Längtar dock tills motionsspåren tinar fram, jag är inte så jätteförtjust i att springa på asfalt utefter en väg där bilarna blåser förbi i 90 och river upp stora moln av sand och grus. Sen får jag lite ont i benhinnorna också av asfalten. Tyvärr kan jag inte skylla på att skorna är för dåliga. Dessa prima saucony som inhandlades för två år sedan enbart för löpträning, utprovade för att vara perfekta för mig och min löpstil, och svindyra kan tilläggas, är de bästa skor jag haft. Jag är nog bara för klen helt enkelt. Träningsvärken då? Jo den har kommit smygande rejält under dagen...Halleluja för Zon! Ni vet sån där man smörjer in "Om du vet var du har ont, varför behandla hela kroppen"? Sagt och gjort. Jag smorde in HELA kroppen. För nu gör det ont, precis överallt! Jag vill DÖÖÖÖ!!! Men det lär jag säkert inte göra...synd.Just nu tycker jag MYCKET synd om mig själv. Uma och Frej kör rally genom hela huset och slirar på parketten.....aaarrgghhh!!! Dom har blivit rätt goa kompisar nu faktiskt. Uma är duktig på de vi tränar, även om jag inte ställer just några krav ännu. Mitt "Nej" respekterar hon väldigt bra, och "sitt" under korta stunder...te.x innan vi ska gå in får hon sitta på bron och vänta på "varsågod", samma procedur innan hon får sin mat. Har även börjat lite smått med inkallningssignal på visselpipa också. Hon kunde ju redan"att komma" när man visslade då vi hämtade hem henne. Allt det där går bra än så länge. Det enda som inte är bra , är att pirayan är ohämmat förtjust i att äta grus!små gruskorn vid vägkanten och stora grus från gården å allt är gott! Det är svårt att hindra helt , jag kan ju inte BÄRA runt på henne! Har även provat att öka på maten lite och att ha med små gobitar ute, men näe..grus ska de va! Frej åt inte grus, tack och lov! Han åt pinnar och bark....

Inga kommentarer: