onsdag 20 februari 2008

Premiär!

Hej! Ikväll är det premiär för min alldeles egna blogg, som ju nästan alla vet har jag skrivit tidigare ur min hund , Frejs perspektiv. Bilden ovan tog jag själv på den hittills största dagen i mitt liv, min bröllopsdag. Jag satt hos frisören i en öde salong en lördagsförmiddag, utanför de stora fönstren passerade shoppingsugan Pitebor förbi. Har ni tänkt på att om fönster sitter i ögonhöjd så kikar man nästan alltid in genom dem! Så var fallet även denna dag. Alla glodde. Jag satt och skruvade på mig i fåtöljen(det har sina nackdelar att va kort, man når inte ned till fotpallen...), och blev svettigare och svettigare under armarna.....Inte nervös precis...men ändå...rätt spänd...Tillslut korkade frisören upp en flaska skumpa och ställde fram, för att lugna nerverna....Nåväl...nog om det! Det blev iallafall en helt underbar dag, den dagen då jag gifte mig med Magnus!Just nu är han inte hemma. På ett hotell någonstans i Bergslagen tror jag... jag och Frej är hemma själva. Har inte sovit ordentligt på två nätter, bara korta stunder då och då. Vovvens mage gurglade och väste hela natten tills idag. Han är lite risig i kistan så det blir bara snäll mat i några dagar nu....typ ris och sånt. Magnus kom hem! NU!

Inga kommentarer: