måndag 25 februari 2008

Måndag

Jaha! Så va det måndag igen. Jag knegar på med mitt skolarbete som vanligt. Jag har jobbat helg. Men det har jag inte gjort på några veckor så det va inte så värst jobbigt. I lördags kväll blev vi bjudna av Magnus pappa till en flådig restaurang här i Piteå, (Bryggargatan!)och är det något jag älskar så är det att sitta i glada vänners lag och äta å dricka gott! Eller som i det här fallet , avnjuta riktigt gourmetkäk när det är som bäst, med tillhörande vin då förståss! Fem rätter och lika många olika viner avverkades under kvällen! Stort tack för att vi fick följa med!!!
Baksidan av den underbara lördagskvällen är att jag ligger efter i jakten på de sextusen kronorna , nu är det hårt mot hårt som gäller! Åtminstone till slutet av veckan. Har middag med lillasyster inplanerad Torsdagkväll, och på Lördagkväll kommer ett gäng goda vänner på middag hos oss! Buddorna i mitt fönster skakar på huvudet åt min svaga löjeväckande karaktär och slappa leverne, men å andra sidan , hur kul har dom på en skala?


Inga kommentarer: