tisdag 26 februari 2008

Monsterbollen och Barbados ljuva toner




Det har blivit en riktig rivstart på veckan! Igår kväll masade jag mig iväg på spinning, helt slutkörd kom jag hem och upptäckte att Magnus och Frej hade gått ut. Jaja, jag kan lika bra göra lite crunches innan de kommer tänkte jag. Sagt och gjort. Jag hämtar min senaste träningsinvestering(nåja , från i somras då..) Monsterbollen. Man ska halvliggandes på den göra jobbiga situps, det är enklare än att ligga direkt på golvet(mer skonsamt oxå!) och det tar förskräckligt bra! Ska man träna behövs naturligtvis medryckande musik för att man ska få ännu mer fart. Letar i skivstället och hittar.....just det. Mina gamla Barbados skivor! När man har sprungit runt på landets travbanor sedan 13 års ålder , har man också lärt sig att tolerera dansbandsmusik. Det är nämligen det enda som spelas under tävlingskvällarna. Ska dock tilläggas att Barbados är i stort sett det enda dansbandet jag tolererar. (Eller är diggar rätt ord?)
Så när Magnus och Frej helt plötsligt stövlar in genom dörren, kör jag järnet till tonerna av "Marianne på Tylösand". Dom flabbar rått åt min töntiga musiksmak. Jag stänger av. En traktor som skottar åt grannen har precis manglat våran postlåda, jag hörde inte braket för jag hade för hög volym. Imorse klev jag upp, hurtigare än hurtigast, så jag släpade med mig Frej upp till skidspåret och åkte en stund. Väl hemma e det dags för Monsterbollsövningar igen. Frej diggar Monsterbollen,han kan knappt va still när den e framme.För att få svettas i fred stängdes han in i sovrummet en stund.. Jag har nu suttit med mitt skolarbete någon timme, men kände mig hungrig nyss, så det blev en spansk omelett till lunch(mums!), ikväll är det spinning igen! Nu e de bara att köra på!


3 kommentarer:

Anonym sa...

fin blogg =) monsterboll är bra, synd bara att mina söta små katter satte klorna i min!

Anonym sa...

Hej! Nu har min matte oxå en sån, fast en kräk rosa. Ja måste säga att jag blev en aning fundersam när hon plockade ut den ur förpackningen först. En skrynklig ihopknycklad rosa tingest som långsamt och mödosamt pumpades upp till en plaststinkande loch ness UFO. Dessutom ska hon använda den i träning ha ha ha ha tillåt mig småle men ibland är ni människor rätt korkade. Dra ett race om dan med alla fyra i backen, så slipper ni löjliga bollar. Förresten man har ju egna. (fnys)Med hälsningar Egon

Andreas sa...

Ännu bättre blir de om man kör Barbados på musikdvd på en stor plasmaskärm från Expert... ;-)
Då bränner man fett (med pengar om inte annat)