torsdag 21 februari 2008

Hälsan i främsta rummet....

Hej! Jag har under det senaste året regelbundet suckat och klagat över att jag inte är lika smal vältränad som när jag och Magnus träffades för ca 5 år sedan. Och även om jag vet att jag inte är så himla tjock som jag ibland vill låta påskina, så har jag kastat nästan trånande blickar på de för små jeansen längst in i garderoben och drömt om att få ta på mig just dem igen. Jag vet att man förmodligen inte blir lyckligare bara för man är smal , man har sina dagliga bekymmer även då. Men min käre man tröttnade för ett tag sen på mitt tjat och mina försäkringar om att" men den häär gången ska jag träna jättemycke! Och jag ska inte äta några chips alls!" Så nu har han lagt in en liten passus i mina träningsplaner. Det innebär att om jag lyckas gå ned 7 kg tills den 16 april så får jag 6 000 kr att shoppa kläder för! Han tror att det är riskfritt ,men den hääär gången har han fel! Om det är något som får mig att lystra lite extra så är det om man nämner orden: Pengar. och Kläder (och skor). Jag känner mig ruggigt motiverad! Jag är dock medveten om att det är ett mycket svårt mål att nå. 7kg på två månader blir tufft. Ska det dessutom bli ett hållbart resultat måste man vara mycket noga med kost och träningsupplägg. Felet som är lättast att göra en sån här gång är att äta för lite; Det kanske inte händer så mycket på vågen de första veckorna, så det gäller att ha is i magen och inte avvika från planen, men när förbränningen väl har satt igång så rasar kilona också! Äter man för lite ställer sig kroppen på sparlåga på grund av ansträngningen, och summan av det kan bli att trots lite mat och träning , så går man inte ned ett gram! Mina fällor är goda helgmiddagar, filmkvällar med chips och vitt vin. Nu blir det grönt the och frysta hallon som snacks till största del... jag tror inte på att förbjuda någon mat. Då blir det bara ännu mer begärligt. Nåväl...vovven har börjat göra små turer in till mig i köket nu för att se om jag inte kommer någon gång. Han vill gå ut på promenix...och ska jag nå mitt mål är det bäst för mig att jag hakar på!


5 kommentarer:

Andreas sa...

Vaa? Inte behöver du väl gå ner i vikt? Men iofs, 6000 kr e ju inte fel ;-)

Anna sa...

Njää...kanske inte egentligen att jag måååste gå ner i vikt. Men jag trivs inte som jag är nu...har bara gått upp i vikt sen jag flyttade till Piteå för fem år sedan...det känns inte som "jag".

Anonym sa...

hohohoho vi får väll se vem som får rätt för femtio elfte gången.....

Andreas sa...

Undra om mange kan fixa 2000 spänn till mig om jag går upp två kilo...?

Anonym sa...

hur går det med vadet???