torsdag 27 mars 2008

Lever-flush!




Hej! Från igår till idag har jag nu genomgått en leverrening. Mycket intressant upplevelse må jag säga. Gårdagen började med fasta, förutom två skålar fullkornsris som jag fick äta till frukost och lunch, (dvs ,inte ens the eller vatten!) Efter klockan 14:00 fick jag varken äta eller dricka alls. kl 18: 00 intogs första dosen av epsomsaltlösningen som jag blandat till på dagen, 2 dl. Fick kämpa för att inte kräkas upp det igen, så dåligt va det! kl 20:00 drack jag dos nummer 2 också 2dl. Lika äckligt nu... kl:22:00 drack jag en blandning av 1,5 dl grapefruktjuice och 1 dl olivolja. Det va betydligt bättre än saltvattnet. 22:01 lade mig på höger sida i sängen för att den vidriga blandningen ska rinna lättare genom gallgångarna. Försöker sova. kring midnatt vaknar jag och är kallsvettig och yr, mår fruktansvärt illa. Lägger mig på det svala golvet i badrummet och försöker få ordning på kroppen.Magen gör uppror och jag får ge efter. Trött och skakig går jag och lägger mig igen. sover dåligt hela natten. 6:30 dos nr 3 av äckel-päcklet. sover till 8:30 då sista dosen ska intas. blundar och försöker tänka på annat. 12:00 Mat! Äntligen! Tänk att lite hälsofil kan vara så gott! Känner mig helt urlakad....men hjälpte kuren då? Jadå! små små gröna klumpar några gånger i timmen visar att min lever inte va så himla ren som jag först hade trott. men nu e de borta ! Och jag känner mig ren inuti. Kan tillägga att jag gick ner 2 kg under det här dygnet. Men det mesta är ju vätska som försvinner så det lär jag väl gå upp igen. Nu är det dock ett hårt GI-program som gäller i tre veckor. Så det här med reningen blev en riktig kick-start! Till middag får jag kyckling med gurkstavar, avocado och tomat plus en smarrig chevré-dipp! Mums! Inte så dumt med GI ändå...


2 kommentarer:

Anonym sa...

fy fasen... örkkk. Vad duktig du är som donar o fixar med sånt, tror alla människor hade mått bra av det. Men jag vet inte om jag vågar om man blir så kass...

Lycka till!!


www.freewebs.com/liramille/

Charlotte K sa...

Jag har många ggr funderat på att göra en lever flush. Det verkar som att det var jobbigt, men inspirationen är ändå på topp.